LICENCJA - Insurance Auto Auction, Inc
wersja PL

Potrzebujesz pomocy?

Zadzwoń 780 130 100
Serwis dla kupujących

Najczęściej zadawane pytania

Porady i Wskazówki

Jak uniknąć dodatkowych opłat za opóźnienie w odbiorze pojazdu.
Pierwszym krokiem do uniknięcia opóźnień i dodatkowych opłat za przechowywanie jest dopilnowanie zapłaty w terminie 2 dni roboczych za pojazd i kolejno wysłanie potwierdzenia do Firmy transportowej, która wysyła go do naszej firmy jako sygnał do zwolnienia pojazdu do wydania przewoźnikowi drogowemu. Podsumowując i o czym koniecznie musisz pamiętać: masz 2 dni robocze na zapłatę za pojazd ( ze względu na opóźnienia w księgowaniu przelewów w poszczególnych bankach liczy się dzień wysłania potwierdzenia przelewu ), wówczas unikniesz dodatkowych opłat za przestój pojazdu..
Zawsze potwierdź płatność przelewu firmie transportowej.
Zawsze odrazu po zapłacie przesyłaj potwierdzenie przelewu do Firmy transportowej w terminie do 2 dni roboczych i pamiętaj, że jak spóźnisz się z zapłatą Twój pojazd może nie zostać odebrany na czas za co zostaniesz obciążony ze strony placu aukcyjnego dodatkowymi kosztami za nieterminowy odbiór, opłata taka zazwyczaj wynosi w USA około 40$ za dobę.
Wskazówki dotyczące wyboru pojazdu.
Zawsze przed złożeniem oferty przemyśl i przelicz dokładnie planowany zakup, aby uniknąć wszelkich późniejszych problemów i rozczarowań. Korzystaj zawsze z wiedzy i pomocy pracowników Firm transportowych lub Warsztatów dodatkowo podpierając się raportami historii pojazdu lub opinią rzeczoznawcy lokalnego, aby realnie ocenić pojazd przed zakupem. 

Wskazówki dotyczące licytacji.
Przed złożeniem oferty licytacji również należy pamiętać, że opisy w aukcjach jak i dokumentacja zdjęciowa nie zawsze uwzględniają czy też obejmują wszystkie elementy pojazdu (w tym te uszkodzone). 
WAŻNE: Oferowane pojazdy przez sprzedających są w stanie uszkodzonym i po zakupie nie przysługuje na nie gwarancja, rękojmia jak i prawo zwrotu do domu aukcyjnego. 
Wskazówki dotyczące kwoty licytacji, a całkowitych kosztów sprowadzenia.
Należy pamiętać i realnie ocenić swoje możliwości finansowe przed złożeniem oferty licytacyjnej i jeżeli do tej pory nie dostałeś to koniecznie poproś pracownika Firmy transportowej o przedstawienie kalkulacji kosztów sprowadzenia. Pamiętaj, że cena uzyskana na licytacji to tylko składowa zakupu do tego dochodzi prowizja aukcyjna oraz wszelkie koszty transportowe, podatki w tym cło, vat i podatek akcyzowy w PL (jeżeli dotyczy).
Płatny raport historii pojazdu.
Zawsze zachęcamy do korzystania z płatnych raportów historii pojazdu. Po wykupieniu takiego raportu jego treść dodatkowo skonsultuj z pracownikiem Firmy transportowej ponieważ ze względu na różne możliwe w nim zapisy – dla przykładu zapis formułki TOTAL LOSS w dokumencie SALVAGE nie oznacza w USA szkody całkowitej na pojeździe tylko szkodę całkowitą na ubezpieczeniu (pojazd może mieć np. zarysowany tylko zderzak i też może być taki zapis umieszczony w TITLE), a zależne jest to od tego jakie ubezpieczenie miał wykupione właściciel auta. Takie auto bez problemu zarejestrujemy w Polsce po zrobieniu przeglądu zerowego. Podsumując: dla bezpieczeństwa zakupu korzystaj z raportów historii pojazdu i wiedzy pracowników Firm transportowych.
Na co należy dodatkowo zwrócić uwagę przy wyborze auta.
Dbając o interes osób licytujących z Polski na portalu AIIA.pl i ostatecznie udany zakup informujemy co następuje:
  • w USA oraz Kanadzie wpisywany jest do dokumentu własności pojazdu (auta) tzw. TITLE rok modelowy i może on być różny od roku produkcji podanego na tabliczce lub naklejce znamionowej.
  • przed zakupem pojazdu młodszego niż 6 miesięcy i z przebiegiem niższym niż 6000km należy sprawdzić w lokalnym urzędzie skarbowym jak jest interpretowany Art.5 Ust.1 Ustawy o VAT dla importu pojazdów z krajów trzecich w tym z USA i Kanady ( o więcej informacji zapytaj pracownika Firmy transportowej z którą podpisaliście Państwo umowę )
  • przed zakupem pojazdu młodszego niż 6 pełnych miesięcy oraz z przebiegiem niższym niż 6000 km należy sprawdzić w lokalnym urzędzie celno-skarbowym interpretację Art.5 ust.1 Ustawy o VAT dla importu pojazdów z krajów trzecich w tym z USA i Kanady
Płatna inspekcja pojazdu wykonana przez rzeczoznawcę lokalnego.
  • Dodatkowo informujemy, że istnieje możliwość zamówienia płatnej inspekcji pojazdu wykonanej przez lokalnego rzeczoznawcę, który osobiście obejrzy i opisze pojazd na placu aukcyjnym. Koszt takiej inspekcji w zależności od rodzaju pojazdu, lokalizacji domu aukcyjnego wacha się w przedziale od $150 do $300. Raport możesz zamówić poprzez Twoją firmę transportową z którą podpisałeś umowę na import pojazdu.